czwartek, 2 kwietnia 2015

Fit or Fat ? + Zajączek

Hej Wam :)
W miniony piątek zawitał do mnie kurier z przesyłką od mojej kochanej Pat pat-dream.blogspot.com - KLIK. Zajączek miał przynieść tylko drobnostki i słodycze, ponieważ od 7 kwietnia przez 100 dni nie jemy słodyczy (więcej możecie poczytać na blogu u Pat, ale ja też obiecuję jeszcze o tym napisać ;) ) .


Zajączek Pat obdarował mnie : zajączkiem Kinder, czekoladami Cadbury, małymi jajkami Cadbury, czterema jajkami z nadzieniem i małym zajączkiem z nadzieniem :). By nie było całkiem grzesznie dostałam także dwie batoniki Frutina, moje ukochane herbaty Twinings, wos Yankee Candle PINEAPPLE CILANTRO oraz Rimmel Apocalips oraz naturalny błyszczyk do ust. 



Ponieważ u mnie zając przychodzi w czwartki dostałam jeszcze : od macochy jajko niespodziankę, od taty książki (pokażę, jak dotrą ;), nerkowce <3, czekoladę Ritter Sport, a sama sobie kupiłam jeszcze ciastka Oreo, Rimmel Apocalips 201 oraz pomadkę arbuzową Nivea. 

Każdemu zajączkowi dziękuję :* 

Święto to zawsze okres wzmożonego obżarstwa. Niestety. Ponieważ tylko ja staram się zdrowo odżywiać w mojej rodzinie, postanowiłam pozwolić sobie tylko w niedzielę na rozpustę. Niedziela to dzień bez liczenia kalorii, w którym oprócz tradycyjnego wielkanocnego śniadania, będę mogła zjeść także słodycze :D Już nie mogę się doczekać ;) Czego nie zjem, będzie musiało zaczekać do września :) 

Gdy obmyślałyśmy wraz z Patrycją plan działania, naszła mnie refleksja na temat właśnie słodyczy. Doszłam do wniosku,że owszem - są słodyczek, których trudno mi sobie odmówić (lody czy żelki), ale równie chętnie sięgam do zdrowe zamienniki. Podzieliłam więc wszystkie słodycze na dwa pudełka. W jednym znalazły się same zdrowe, bez cukrowe zamienniki, natomiast w drugim kupne słodycze. I wiecie co? Wolę te zdrowe :D 

FIT OR FAT?



Zdrowe słodycze


Nakd Crashew Cookie : 51% nerkowce, 49 % daktyle. W 35 g ma 143 kcal.

Nakd Cocoa Crunch : 43 % daktyle, 17 % sojowe crunchies (soja, tapioka, sól), 16& nerkowce, 16 % rodzynki,  kakao w proszku (5%), koncentrat soku jabłkowego, naturalne aromaty. 106 kcal

Meridian migdałowy. W 40 g ma 202 kcal.  Skład: migdały 55%, ryż brązowy, syrop z agawy, sok z owoców ( jabłko, gruszka, winogron), otręby ryżowe, skrobia ryżowe, lecytyna słonecznikowa.

Meridian z nerkowców - 201 kcal. Skład: nerkowce 55%, ryż brązowy, syrop z agawy, sok z owoców ( jabłko, gruszka, winogron), otręby ryżowe, skrobia ryżowe, lecytyna słonecznikowa, aromat waniliowy.

Nakd Cocoa Orange - 145 kcal : 40% daktyle, 40 % nerkowce, 14 % rodzynki, 5 % kakao, aromaty naturalne i aromat czekoladowy.

Frutina :
86% jabłek oraz :
14% pure truskawkowego
14% pure malinowego 

Nakd Cacoa Delight - daktyle (48%), orzechy nerkowca (29%), rodzynki (17%), kakao (6%), naturalny aromat. 135 kcal

Nakd Apple Pie : daktyle (38%), owies (24%), rodzynki (13%), jabłka (8%), orzeszki ziemne (8%), sok jabłkowy (5%), migdały (2%), orzechy włoskie (2%) , naturalny aromat. 98 kcal

Nakd Cafe Mocha - 135 kcal. Skład: 55% daktyli , 26% nerkowców, 12% rodzynek, 6% kakao, naturalne aromaty.

Oprócz tego miałam już okazję testować :



Sklepowe słodycze

Zajączek z czekolady, nadziewany :29g, 156kcal. Skład :
Cukier, odtłuszczone mleko w proszku, Tłuszcz palmowy, masło kakaowe, Jęczmień z ekstraktu słodowego, masa kakaowa, laktoza , serwatka w proszku (z mleka ), mleko tłuszczu, pełnotłuste mleko w proszku, syrop glukozowy, emulgator tłuszczu Shea ( sojowa lecytyna), Wheat Flour , środki spulchniające (E341, E500, E501), sól, ekstrakt waniliowy naturalny.

Składniki: czekolada mleczna 50% (cukier, mleko pełne w proszku, tłuszcz kakaowy, miazga kakaowa, emulgator: lecytyny (soja); wanilina), mleko odtłuszczone w proszku, cukier, tłuszcze roślinne (palmowy, shea), masło odwodnione, emulgator: lecytyny (soja); wanilina.
Sucha masa mleczna: 32% - Składniki kakao: 14,5%.
 75g 

żółta : Składniki
Mleko, cukier, masło kakaowe, masa kakaowa, tłuszcz roślinny (palmowy, masło shea), syrop glukozowy, słodzone skondensowane mleko odtłuszczone, mąkę pszenną, emulgatory (E442, E471, E476, lecytyna słonecznikowa), olej słonecznikowy, pochłaniający wilgoć ( glicerol), inwertowany syrop cukrowy, tłuszcz mleczny, ekstrakt słodowy jęczmienny, suszone mleko odtłuszczone, aromaty, sól, wosk pszczeli, barwnik (kurkumy).
różowa :
Mleko, cukier, masło kakaowe, masa kakaowa, tłuszcz roślinny (palmowy, masło shea), syrop glukozowy, syrop cukru inwertowanego, laktoza (z mleka), dekstryna pszenna, emulgatory (E442, E476, lecytyna sojowa), serwatka w proszku (z mleka) , o zmniejszonej zawartości tłuszczu kakaowego, suszone całe mleko, środki przeszklenia (guma arabska, wosk pszczeli, szelak, wosk Carnauba), kolory (antocyjany, E172, E171, burak czerwony, karoteny, E101), aromaty, kwas cytrynowy.
Oreo:
Mleko, cukier, olej palmowy, masło kakaowe, mąka pszenna, serwatka w proszku (z mleka), masa kakaowa, wysuszono cream, wysuszono odtłuszczonego mleka, tłuszczu mleka, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, emulgatory (lecytyna sojowa, E442, E476), glukozy Syrop fruktozowy, skrobia pszenna, sól, regulatory kwasowości (E501, wodorowęglan sodu), środek (środki spulchniające wodorowęglan amonu), środki smakowo-zapachowe.


30 g ma 148 kcal. 
Cukier, mleko, masło kakaowe, masa kakaowa, suszone mleko odtłuszczone, serwatka w proszku (z mleka), tłuszcze roślinne (palmowy, masło shea), tłuszcz mleczny, emulgatory (E442, E476), zmodyfikowanej kukurydzy i tapioki, maltodekstryna, kolory (antocyjany , burak czerwony, ekstrakt z papryki, karotenów), aromaty.

Jedno jajko (34g) ma 194 kcal.
składniki :
Mleko, cukier, tłuszcze roślinne (palmowy, shea), masło kakaowe, mleko suszone, suszone mleko odtłuszczone, masa kakaowa, emulgatory (E442, E476, lecytyna sojowa, E475), aromaty.


Jak widzicie kupne słodycze mają bardzo długie składy, zawierają wiele zapychaczy, chemii i dużo kalorii. Dla mnie wybór jest prosty i choć pewnie nie zrezygnuję z nich w 100%, będę starała się ich unikać :) 


Na koniec chcę pokazać Wam jak aktualnie wygląda moja kolekcja mazideł do ust:

Przeszła drobny lifting ;) Postanowiłam kupić jeszcze tylko Carmex i Baby Lips. Otwarta jest cała kolorówka (Rimmel 201 stosuję na codzień, a dwa pozostałe zamiennie na wyjścia) oraz wazelinka Tuti Frutti. Zastanawiam się tylko czy otworzyć EOS czy arbuzową pomadkę Nivea?

A Wy co dostaliście od zająca? Jakie plany na Wielkanoc?

love
xoxo
Alice


21 komentarzy:

  1. Te składy słodyczy wyglądają jak ściągawki z Polskiego :D :) Dobry wybór :) Trzymam za nas kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tam. Czasem można ;) Ja czekam na swoje czekoladowe zające (na Boże Narodzenie obowiązkowo czekoladowy Gwiazdor - 2 lata temu walnęłam focha bo mi nie dali) i opierdzielę od razu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smacznego :D Ja za pałaszowanie biorę się zaraz po śniadaniu w niedzielę ;)

      Usuń
  3. O matko! Ile słodyczy :D ja bym tego w miesiąc nie zjadła. Może na królika bym się skusila i tak będzie pewnie na święta, ze zjem jednego czekoladowego zajączka ;) do tego domowe wypieki babci, które są większą pokusa. Ja juz odwykłam od słodkiego. Ostatnio dostałam batonika i nie zjadłam go do końca bo się tak zaslodzilam ;) większym grzechem są za to słone przekąski. Fajne te zdrowe batoniki! ;) smacznych świat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja całe szczęście sól wyeliminowałem dawno temu, więc słone przekąski nie są pokusą ;) Niestety moja macocha robi w tym roku tylko babkę, którą nie lubię, więc zadowolę się moimi słodyczami :D

      Usuń
  4. Ja niestety w Wielkanoc nie mogę sobie popuścić ze względu na twardą redukcję.. w sobotę urodzinki, ale na torcie tylko zdmuchnę świeczki i będę musiała podziękować :) Na szczęście nie narzekam tak bardzo na moje posiłki i chociaż śniadanie Wielkanocne zjem takie jakie być powinno, bo jajka jadam na śniadanie codziennie :D
    Bardzo zainteresowały mnie te batoniki Naka, nigdzie ich nie spotkałam jeszcze... gdzie je mogę dostać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak trener każe, to trzeba trzymać się planu ;) w październiku sobie odbijesz :D Nakd są niedostępne w Polsce, ale można je zamówić m.in na stronie beyummy.pl :D Agnes naprawdę szybko wysyła ;)

      Usuń
  5. o matuchno...królik z kinderek <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się kiedyś zdecydować na te nakd w końcu... Jak będzie przypływ gotówki to zamówię :p Podziwiam Cię, że jeszcze nie otworzyłaś eos'a, mój poszedł w ruch od razu jak wyjęłam go z przesyłki... :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja słodyczy nie jem od początku roku '15 i bardzo dobrze się z tym czuję, raczej już do nich nie wrócę. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam ;) ja potrafię nie jeść, ale finalnie i tak zawsze wracam :/

      Usuń
  8. U mnie to samo. Rodzina nie przywiązuje wagi do zdrowszej diety, choć ostatnio jak upiekłam im zdrowe ciasto, bez tłuszczu to się zdziwili troszkę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam takie jajka w opakowniu, ale z milki. Było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń