poniedziałek, 6 czerwca 2016

Recenzja książki "Historia wewnętrzna. Serce" + konkurs!!!

Hej Wam :)
Jeszcze Wam nie mówiłam, ale udało mi się nawiązać współpracę z księgarnią DobreKsiążki.pl ! Bardzo mnie to cieszy, bo to moja pierwsza współpraca z księgarnia, a nie jak to miało miejsce dotychczas - wydawnictwem. Na pierwszy ogień poszła książka "Historia wewnętrzna. Serce".

(Po kliknięciu w okładkę, możliwość zakupu książki)



Oficjalny opis

Serce – podstawowy narząd utrzymujący nas przy życiu, centralna pompa, a jednocześnie siedlisko uczuć… To tylko część skojarzeń, jakie pojawiają się, gdy myślimy o tej części ciała. Czy można na tak poważny temat pisać mądrze, lecz bez patosu? Autor książki, Johannes Hidrich von Borstel, jest w tym prawdziwym mistrzem! Sam siebie określa jako muzyka, twórcę, wielbiciela serca i entuzjastę medycyny ratunkowej. Ta książka zabiera czytelników w wyjątkową przygodę do wnętrza naszego ciała. Razem z autorem oglądamy niezwykły spektakl rozgrywający się w nas samych, gramy w sercowego pokera, poznając pracę narządu, zagłębiamy się w misterny układ rur, składających się na układ krwionośny… Jednocześnie dowiadujemy się, jak zmniejszyć ryzyko zawału, choroby wieńcowej, miażdżycy, a także stajemy się świadomi tego, jak na nasze serce wpływa dieta, sen, ruch i podejście do życia. No i dowiadujemy się, co zrobić, gdy pojawi się problem. Ta książka jest po prostu potrzebna, i to każdemu, kto chciałby poznać lepiej swój organizm i dowiedzieć się, jak pomóc sobie i innym!



Kilka słów o autorze

Johannes Hinrich von Borstel urodził się w 1988 roku w Goslar i na codzień jest datownikiem medycznym. Ukończył studia medyczne w Marburgu, a książka "Historia wewnętrzna. Serce" jest jego debiutem.


Strona graficzna książki

Książka jest bardzo przejrzysta i w pewien sposób minimalistyczna. Mimo miękkiej okładki wydana została na dość grubym papierze, co ułatwia czytanie. Publikacja opatrzona jest rysunkami i wykresami obrazującymi treść. 


Moja recenzja

Od chwili by otrzymałam wiadomość jaką książkę dostanę zachodziłam w głowę jak zabrać się do recenzji tej publikacji. No bo jak zrecenzować książkę o tematyce medycznej, na temat na który mam tylko podstawowe pojęcie? Przyznam szczerze, że kompletnie nie wiedziałam czego spodziewać się po tej książce. Gdzieś w myślach świtała myśl, że może będzie to książka napisana tak, że nic nie zrozumiem, lub co gorsza napisana jak encyklopedia. Jak dobrze, że się myliłam!!! 
Autor pisze o sprawach poważnych w taki sposób, że czytelnik nawet się nie orientuje kiedy kończy czytać. Książka jest napisana rewelacyjnie. Autor ma prawdziwy talent do pisania w sposób zabawny i przystępny, o temacie - nie ukrywajmy - dla niektórych nudnym, a dotyczącym nas wszystkich. Książka skradła moje serce od pierwszej chwili. Czytelnik nie otrzymuje suchych faktów i statystyk, lecz prawdziwą historię człowieka zafascynowanego tym najważniejszym organem jakim jest serce. I to w dodatku nie językiem encyklopedycznym. Kolejnym plusem są ciekawostki i anegdotki z życia zawodowego autora. Gdyby autor opowiadał same fakty, gwarantuję Wam, że każdy z nas uznałby po 15 minutach lektury. Tu nie ma takie coś racji bytu. Nie grozi wam przegrzanie mózgu medycznymi zagadnieniami - wszystko w tej książce zostało wyważone i sprzedane w takiej postaci, by zainteresować każdego z nas.
Książka podzielona została na 10 rozdziałów, które poruszają inne zagadnienia. Z książki dowiemy się informacji o tym, jak powstaje serce, jak funkcjonuje, co mu służy czy co jeść by cieszyć się długo bijącym sercem.

Podsumowanie
Publikacja ta, mimo medycznej tematyki, jest książką rzeczową, dostarczającą czytelnikowi sporej wiedzy, lecz mimo to czyta ją się szybko i przyjemnie. Czytelnik dostaje porcję wiedzy przekazaną z humorem i udokumentowaną anegdotkami i historiami z życia autora. Po przeczytaniu tej książki od deski do deski, mogę śmiało stwierdzić dwie rzeczy : z tej pozycji dowiedziałam się, jak ciekawym organem jest serce, a po drugie : książka napisana jest w taki sposób, że z czystym sercem polecić ją mogę każdemu - nawet osobie nieinteresującej się tematyką zdrowia.

Informacje ogólne 
autor : Johannes von Borstel
data wydania : 28.04.2016
wydawnictwo : Feeria
liczba stron : 296


Książkę otrzymałam od księgarni DobreKsiążki co nie wpłynęło na moją recenzję.

Aaaaa!!!!
Mam dla Was konkurs, w którym do wygrania jest egzemplarz książki
 "Historia wewnętrzna. Serce"!!!

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy odpowiedzieć na pytanie konkursowe oraz zamieścić komentarz lub wysłać mi maila na adres annandalicebooks@gmail.com , wegług wzoru:

moja odpowiedz:
email: 

Pytanie konkursowe

Jak dbasz o swoje serce, by przeżyć długie lata?

Wyłonię jedną, najbardziej kreatywną odpowiedz .

Regulamin konkursu:
  • organizatorem konkursu jest właścicielka bloga "Tłuszczu nadchodzę!", natomiast sponsorem nagrody jest księgarnia Dobre Książki
  • zadaniem konkursowym jest odpowiedzenie na pytanie : "Jak dbasz o swoje serce, by przeżyć długie lata?"
  • odpowiedź należy zostawić pod postem lub wysłać na mail annandalicebooks@gmail.com z dopiskiem konkurs
  • każda odpowiedz musi zawierać adres e-mail, by ułatwić kontakt w razie wygranej
  • czas trwania 06.06-12.06.16
  • zwycięzcy zostaniom poinformowani o wygranej 12.06.2016 roku (wysyłka tylko na terenie Polski)
  • w konkursie mogą brać udział tylko osoby pełnoletnie lub osoby, które mają zgodę rodzica/opiekuna
  • w konkursie może wziąć udział każdy, niezależnie od tego czy prowadzi bloga czy też nie
  • można zostawić tylko jedną odpowiedź konkursową 
  • Konkurs nie podlega ustawie z dnia 29 lipca 1992r o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 r.  Nr 4, poz. 27 z późn. zm.)

Powodzenia !!!
LOVE,
Alice

1 komentarz:

  1. Jestem ciekawa tej książki... Mam w planach do przeczytania i z tego co widziałam jest w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń