wtorek, 12 lipca 2016

Jaglane ciasteczka + przykładowe jedzenie part 10

Dawno nie było postów z jedzeniem, a dziś mam dla Was mega łatwy przepis na pyszne zdrowe ciastka :)
Od razu ostrzegam,że będą też zdjęcia 'niezdrowych' rzeczy ;)



Jaglane ciastka



Składniki :
- 100 gram orzeszków ziemnych
-100 g daktyli
-150 g kaszy jaglanej
- 1 jajko
- ew. coś do dekoracji (u mnie rodzynki

Sposób przygotowania:
1. Kaszę gotujemy wg instrukcji, a następnie blendujemy
2. Daktyle moczymy w ciepłej wodzie ok 15 min, a następnie blendujemy
3. Orzeszki miksujemy do uzyskania gładkiej masy
4. Łączymy wszystkie składniki na gładką masę
5. Formujemy kulki i pieczemy ok 15 min w temperaturze 150 stopnii

Całość ma 1500 kcal, a ja zrobiłam z tego 10 ciastek
1 ciastko=150 kcal, w:18,5g b:5g t:6g

Pomysł na szybki obiad : warzywa na smażone na suchej patelni, makaron razowy i kurczak w curry z pastą pomidorową

Makaron razowy penne z pesto bazyliowym, pomidorami i serem cheddar + herbata jaśminowa

koktajl : jogurt naturalny + łyżeczka miodu + truskawki

Urodzinowa pizza własnoręcznie robiona

Lody bakaliowe Algida - z smutkiem muszę stwierdzić,że się popsuły :/


Lody 'naturalne' - grejpfrut i czekolada - moi znajomi nazywają mnie fanką dziwnych połączeń ;) 

Jagnięcina, indyk i makaron, a obok cała micha ogórków - czyli zeszłoroczne wyjazdowe szaleństwa

Makaron razowy, pomidor, ogórek, czerwona papryka, kurczak i ser mozzarella 

Mój urodzinowy tort - po zjedzeniu 1 kawałka miałam dość - był okropny :(

'Żabie udko' ze szparagami

A na koniec popisowe danie mojej znajomej Turczynki - zupa z ciecierzycy

Na dziś to wszystko!
Buziaki,
Alice  

5 komentarzy:

  1. hmm poproś turycznkę o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko wygląda pyszne. Przepis na ciasteczka super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Makaronik wygląda wspaniale :) uwielbiam takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka jaglane to jest to :D

    OdpowiedzUsuń