środa, 14 września 2016

Kompleksowe odkwaszanie organizmu - recenzja

Tak, wiem. Zamilkłam. Proszę jednak o wybaczenie. Zapalenia ucha daje się we znaki. Najgorszemu wrogowi nie życzę tego bólu. Ale dziś nie o tym. Dziś o książce, która ... No właśnie - zapraszam do lektury.



Oficjalny opis
Niniejsza książka, ilustrowana dowcipnymi i dobrze obrazującymi temat rysunkami, napisana jest w sposób przejrzysty i czytelny. Autorka kompleksowo omawia w niej kwestie zdrowia i witalności, a właściwie ich chronicznego braku u współczesnego człowieka. Uwzględnia kluczową kwestię samozatrucia organizmu, w ogromnej mierze spowodowaną otaczającym środowiskiem. Ponadto przedstawia jak krok po kroku powrócić do zdrowia, dobrego samopoczucia i odnowy witalnej. Proponuje szereg terapii naturalnych pomocnych w eliminowaniu powszechnych ń. Podpowiada jak przejąć odpowiedzialność za stan swojego zdrowia i unikać toksycznego jedzenia, wody, kosmetyków, środków higieny i gospodarstwa domowego. Dodatkowo prezentuje metody oczyszczania wątroby, nerek, jelit i skóry, a także ćwiczenia pozwalające przywrócić zdrowe nawyki oddechowe umożliwiające właściwe dotlenienie ciała. Opisuje również jak się zrelaksować i zniwelować skutki stresu. Znajdziesz tutaj także techniki odżywiania i nawadniania organizmu oraz sposoby na astmę, bolesne menstruacje, depresję, cukrzycę i reumatyzm.
Od zakwaszenia do uzdrowienia.


Kilka słów o autorce

Autorka sama o sobie :
Nazywam się Hania Gryzińska-Onifade

Mój pierwszy zawód to plastyk co pewnie widać po wyglądzie zewnętrznym mojej witryny.  Pracowałam jako grafik komputerowy w firmach poligraficzno-
reklamowych, a jednocześnie w ramach „odstresowania”, bardzo intensywnie (zawodniczo) trenowałam karate kyokushin. Po kilku latach pracy poziom
frustracji związanej ze stresem zawodowym, ciągłym brakiem czasu i nieustającym pędem sięgnął zenitu. Zbiegło się to w czasie z kontuzją kolana na zawodach sportowych i moje życie zadrżało w posadach, a cele jakie sobie stawiałam zupełnie zbladły. Co tu robić? – myślałam w popłochu.

Postanowiłam odwrócić moje życie „do góry nogami”. Rzuciłam pracę w firmie reklamowej, powoli odeszłam od Karate, chodziłam na rehabilitację, dużo czytałam, trochę podróżowałam, zapisałam się na ćwiczenia jogi, jeździłam na warsztaty, wreszcie zapisałam się na studia i zdobyłam nowy zawód: fizjoterapeuta.

I tak od kilkunastu lat:
  • ćwiczę, uczę się i testuję różnego rodzaju terapia na sobie,
  • zawodowo, prowadzę ćwiczenia ruchowe i oddechowe (kinezyterapia w placówkach medycznych i społecznych, gimnastyka lecznicza, ćwiczenia jogi, aerobowe ćwiczenia rytmiczne itp.)

Wydawało mi się, że zadowolenie, zdrowie i równowaga na stałe zagościły w moim życiu. A tu, ciąża, poród i macierzyństwo, chociaż w oczach wielu nie odbiegały od „normy”, dały mi wiele do myślenia i uświadomiły czym jest prawdziwe zdrowie i jak bardzo my-ludzie cywilizacji XXIw odeszliśmy od stanu Pełni Naturalnej Witalności. Efektem było pogłębienie wiedzy na temat ruchu i oddechu, rozszerzenie jej o tematykę oczyszczania, odżywiania i głębokiego kontaktu z Naturą. 


Strona graficzna książki

Książka, jak przystało na autorkę-plastyka, olraszona została uroczymi malowidłami. Nie są może one jakoś wielkie, czy kolorowe (utrzymane zostały w zielonkawej tonacji), ale to zawsze miłe wtrącenie.

Moja recenzja

Jak zrecenzować książkę, o której nie ma się konkretnego zdania? Ciężko.
Książka mnie zaskoczyła, ale po jej przeczytaniu mam mieszane uczucia. Nie mój styl, jak to mówią. Książka nie jest jakoś szczególnie długa - ma tylko 170 stron, na których zawarto wiedzę, przedstawioną w sposób minimalistyczny. Nie ma przeładu medycznych terminów, ale dla mnie mnie jest po prostu bezpłciowa. Niby z zainteresowaniem czytałam kolejny rozdział, ale książka nie ma tego czego, co zmusza d jakiekolwiek refleksji. To takie trochę lanie wody. Nie zaprzeczę - autorka ma wiedzę i książka ta tą wiedzę zawiera, ale została ona zaserwowana w taki sposób,że niestety jestem na nie. Wielkie rozczarowanie.


Informacje ogólne
autor : Hania Gryzińska-Onifade
data premiery : 29.04.2016
ilość stron: 176
wydawnictwo : vital
cena : 25,70 zł




Co sądzicie o tej książce? Skupicie się na zakup?
Alice


2 komentarze:

  1. Dzięki za rzeczową recenzję tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do użytku własnego jak znalazł ;) Super recenzja

    OdpowiedzUsuń