niedziela, 23 października 2016

Siła jest kobietą!!! - "Silna i sexy" - przedpremierowo

Czasy, gdy kobiety bały się ciężarów już dawno minęły, prawda? A może jednak jestem w błędzie ? Trenujesz już dłuższy czas, ale robisz to bez ładu i składu ? A może trening nie jest efektywny? Czujesz, że nie jesteś mobilna? W takim razie zapraszam Cię do dalszej lektury!!!
Po kliknięciu w okładkę zostaniesz przeniesiony na stronę księgarni


Oficjalny opis
Silna i Sexy - taka pragnie być współczesna kobieta! Nie chuda, nie nadmiernie umięśniona ale też nie wiotka i bezradna. Współczesne kobiety pragną mocy i ta książka podpowie im, jak osiągnąć ten cel. Francuski trening dla zwykłych dziewczyn obala mit, że ciężarki są tylko dla mężczyzn i nie służą subtelnym liniom kobiecego ciała. Aby stać się silną i sexy  nie potrzeba nadprzyrodzonych zdolności a jedynie konsekwencji i determinacji. Wiemy, że tego kobietom nie brakuje! 
Trening siłowy to idealny sposób na uformowanie sylwetki według indywidualnych potrzeb, pozwalający jednocześnie na spożywanie większej liczby kalorii. Na każdej stronie tej książki trener personalny David Costa  przekonuje, że zróżnicowany i odpowiednio dobrany trening siłowy jest Twoim najlepszym sprzymierzeńcem w dążeniu do uzyskania wymarzonej figury.
Po ukończeniu 12-tygodniowego programu możesz liczyć na widoczne zmiany. Będą to: zdrowszy duch, lepsza samoocena, dobra kondycja fizyczna, pełniejszy oddech, kształtne ciało (ale Twoje ciało, a nie uformowane według wydumanego wzorca!) i apetyt na wysiłek. 
• Metoda Silna i sexy jest gwarancją skutecznego treningu. Pozwoli Ci zadbać o siebie, zapewnić sobie rozwój, lepiej się odżywiać, a przede wszystkim czerpać pełnymi garściami z życia, ruszać się, śmiać i tryskać energią!
• Ćwicząc metodą Silna i sexy, przejdziesz fizyczną ewolucję: zmienią się wymiary Twojego ciała, wyrzeźbisz sylwetkę, podkreślisz kształty, jednak przede wszystkim będziesz silniejsza mentalnie, polubisz wysiłek fizyczny, wyzwania i pokonywanie granic swoich możliwości. Będziesz z siebie dumna!
• Zerknij do środka i zobacz dlaczego tylko kobiet zaufało tej metodzie.

Kilka słów o autorze

Strona graficzna książki
Jedno do czego nigdy nie można się przyczepić - zarówno książki wydawnictwa Aha! , jak i Feerii przyciągała wzrok. Okładki są nietuzinkowe i przyciągają wzrok. Nie żeby wnętrze odbiegało - często jest nawet ładniejsze niż sama okładka. A co powiedzieć o książce, która zawiera mnóstwo zdjeć ?

Moja recenzja
No właśnie. Co powiedzieć o książce, która w 50% składa się ze zdjęć? Przede wszystkim, że książka została wykonana mega starannie. Ma ona nieco większy format, co ułatwi użytkowanie. "Użytkowanie?" pomyślicie. Tak, moi Drodzy. Użytkowanie, gdyż książka ta prezentuje 12 tygodniowy plan treningowy.  Pierwszy i drugi tydzień mają za zadanie wprowadzić nas i przygotować do dalszego intensywnego treningu. Są to treningi fbw, w późniejszym czasie zamienia się on w HIIT oraz Crossfit. 

W pierwszej części odnaleźć można kilka zagadnień merytorycznych. Autor wymienia korzyści płynące z treningu siłowego, obala kilka mitów, a także mówi jak poprawić mobilność poszczególnych części ciała. 

Chyba po raz pierwszy spotkałam się w jakiekolwiek książce z tym zagadnienie, a szkoda - cóż, mogę za to dać duży plus tej książce. W drugiej części odnajdziemy opis metody "Silna i sexy", natomiast część 3 to już dokładnie rozpisane bloki ćwiczeń.  Bardzo przypadł mi do gustu fakt,że autor oprócz dokładnego opisu ćwiczeń i zdjęć skupił się także na oddychaniu i wskazówkach jak poprawniej wykonać poszczególne ćwiczenie. 
 Każdy trening to 12 ćwiczeń. Czy są to ćwiczenia odkrywcze? Nie, ale zostały tak zestawione,że przypadną do gustu każdemu - odnajdzie się tu zarówno osoba początkująca, jak i średnio zaawansowana. Do kilku ćwiczeń potrzebny jest sprzęt typu : hantelki, piłka czy ławka, ale jestem zdania,że trening ten można wykonać tylko z hantlami, zarówno w domu, jak i na siłowni.
Kolejny dział poświęcony jest stretchingowi. Znjdziemy to 2 bloki ćwiczeń rozciągających, które skupiają nie chyba na każdej partii ciała.
Na koniec autor serwuje nam jeszcze rozdział poświęcony odżywianiu. Nie jest to książka o odżywianiu, więc autor stara się nas raczej przekonać do zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze. Dodatkowo podaje 10 przepisów (kilka najfajniejszych moim zdaniem, znajdziecie poniżej). Dużym plusem moim zdaniem są tabelki informujące, o tym ile np węglowodanów znajduje się w poszczególnej gramaturze danego produktu :

Podsumowując

Jestem bardzo miło zaskoczona tą książką! Jeśli poszukujecie pomysłu na trening to polecam tą książkę. Myślę,że także po skończeniu całego 12 tygodniowego cyklu treningowego, można tak połączyć zawarte w tej książce treningi, by nadal robić progres i widzieć efekty. Duży plus należy się za część merytoryczną, a także za dodatek w postaci rozdziału o żywieniu. Jest to idealna książka zarówno dla osoby początkującej, jak i średnio zaawansowanej :)


Informacje ogólne
autor : David Costa
data premiery : 2016-10-26
ilość stron: 208
wydawnictwo : Aha!
cena : 31,92 (strona wydawnictwa)
cena : 35,49 (empik)

Najciekawsze przepisy wg mnie :





Mam nadzieję,że ktokolwiek wytrwał do końca, przez ogrom zdjęć :)

Co sądzicie o tej książce? Skusicie się na zakup?
Alice

Za możliwość zrecenzowania książki dziękuję bardzo wydawnictwu Aha! .


Książkę otrzymałam od wydawnictwa, jednak nie wpłynęło to w jakikolwiek sposób na moją ocenę.

1 komentarz:

  1. Niestety ciągle jeszcze są kobiety, które boją się ciężarów. A sama książka wygląda bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń