wtorek, 17 stycznia 2017

Dieta uzdrawiająca organizm - premierowo

Po raz pierwszy recenzja będzie wyglądała inaczej . 
Nie będzie to typowe , ponieważ nie jest to typowa książka. 
Nie jest to nawet typowy poradnik.

 Chyba po raz pierwszy mogę powiedzieć,że książka przeszła moje najśmielsze oczekiwania.
 Ta książka to gotowy plan działania. 
Ta książka to gotowa dieta. 
W dodatku rozpisana na ponad 12 tygodni. 

Autorka, znana mi już z kilku publikacji m.in. Zniszcz te kilogramy czy Koktajle. Klinika soku , zaskoczyła mnie totalnie. Ta książka jest dla mnie pozytywnym objawieniem. Kawał dobrej roboty!

Na samym początku czytelnik otrzymuje garść informacji. Nie jest to jednak kolejna odsłona szablonowych porad typu : nie jedz cukru. Unikaj węglowodanów.
Autorka w przystępny sposób pisze o zaburzeniach i chorobach, które mogą towarzyszyć osobom cierpiącym na nadwagę - skupia się na bardzo ważnych kwestiach, które dotychczas przez wielu były po prostu pomijane : nieszczelność jelit, choroby autoimmunologiczne, czy w końcu zestaw powiązanych ze sobą chorób takich jak insulioodporność, choroby tarczycy i PCOS. 
We wprowadzeniu czytelnik zapoznaje się z problemami metabolizmu.. Później udziela wskazówek i wyznacza zasady, którymi powinniśmy się kierować. Autorka w jasny sposób przekazuje, których produktów należy unikać, a jakie powinny się znaleźć w naszym jadłospisie.
 Kolejny rozdział to już gotowa dieta
Książka zawiera plan żywienia na trzy miesiące, obejmujący: 
1. Fazę redukcji wagi 
2. Fazę powrotu do równowagi biologicznej 
3. Fazę stabilizacji i wzmacniania odporności 
Co bardzo ważne - autorka nie skupia się na liczeniu kalorii. Jej głównym celem jest 'naprawa metabolizmu', a co za tym idzie odżywienie organizmu, którego skutkiem jest spadek kilogramów, ale także lepsze samopoczucie.

 Każdy tydzień został podzielony na dni w które jemy to samo np dzień 1-2, 3-4 itd. Umożliwia to przygotowanie większej ilości jedzenia na raz i znacznie skróca czas przygotowywania posiłków. Dania są bardzo urozmaicone i smaczne. Większość przepisów jest prosta, a danie można wykonać z produktów znajdujących się w lodówce. Większość przepisów opatrzona została zdjęciami, które wywołują ślinotok ;) Poza tym każde danie opatrzone zostało dokładnym opisem przygotowania, więc nawet osoby nie zaprawione w boju, powinny bez problemu zrobić danie.Zdarzają się również takie potrawy, które wymagają czasu i uwagi (zazwyczaj propozycje obiadowe), jednak jeżeli efekt będzie taki, jak na zdjęciach, to naprawdę warto się poświęcić. 

Na koniec autorka serwuje czytelnikom kolejną niespodziankę. Ostatni rozdział fazy 3 zawiera liczne przepisy na zdrowe fit słodycze bez grama cukru. Niby banalne, a jednak przepisy zaskakują i to na spory plus. Dodatkiem jest artykuł Dominiki Musiałowskiej, która krótko i na temat przedstawia jak może wyglądać aktywnośc fizyczna u osób z insulinoopornością. 
Na samym końcu książki, oprócz licznej bibliografii (w końcu!) oraz spisu przepisów odnaleźć można również listę zakupów na poszczególne tygodnie. Dla ułatwienia produkty zostały pogrupowane.

Czego chcieć więcej?! 
Po lekturze tej książki, z ręką na sercu mogę powiedzieć,że autorka w końcu przygotowała publikacje, nie dość,że jakiej jeszcze nie było, to przemyślaną od a do z
Nie będę się już zachwycać nad oprawą graficzną, bo wydawnictwo Feeria pod tym względem jest mistrze i zawsze serwuje czytelnikom pięknie wydane, przejrzyste książki. „Dieta uzdrawiająca organizm” to przystępna i czytelna pozycja dla wszystkich, którzy pragną zadbać nie tylko o szczupłą sylwetką, ale również o swoje zdrowie. Po lekturze tej książki autorka ustawiła sobie wysoko poprzeczkę i mam nadzieję,że kolejna pozycja jej pióra również mnie nie zawiedzie.
 
Może czas przestać liczyć kalorie i zacząć jeść intuicyjnie, jak radzi Autorka?

Za możliwość zapoznania się z książką dziękuję wydawnictwu

Informacje ogólne
autor : Magdalena Makarowska 
data premiery : 11.01.2017r
ilość stron: 320
wydawnictwo : Feeria 
cena : 39,90 zł

7 komentarzy:

  1. Wiele osób zapomina o tym jak ważna jest dieta podczas regularnych treningów. Ograniczenie węglowodanów prostych na rzecz złożonych oraz dostarczanie białka pozwoli schudnąć ale i zbudować masę mięśniową.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dieta to nawet 70% sukcesu. Już nawet dzięki zmianie nawyków żywieniowych możemy stracić kilka kilogramów. Jeśli jeszcze dodamy do tego regularne ćwiczenia, to mamy spore szanse na osiągnięcie wymarzonych efektów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dieta bardzo fajna i racjonalna gdyby nie jeden mankament... bardzo drogie składniki i niekiedy trudno dostępne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgodzę się - składniki są łatwo dostępne, nawet w dyskontach typu Lidl czy Biedronka. A jeśli są dla Ciebie za drogie to zawsze możesz znaleźć zamiennik :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ta książka to kompleksowo rozpisana dieta na 12 tygodni

      Usuń