piątek, 7 lipca 2017

Jedz pysznie z niskim indeksem glikemicznym!

Notka zawiera ponadprzeciętną ilość pozytywnych słów oraz kontrowersyjne skróty myślowe.
Jeśli jest to dla Ciebie poważny problem, zrezygnuj z dalszego czytania....
... Chociaż pewnie będziesz żałować.



Oficjalny opis
Poradnik skierowany jest do osób z nadwagą ale głównie dla tych, z problemem cukrzycowym. Znajdziecie w nim przepisy dla diabetyków, osób z insulinoopornością, cukrzycą i nadwagą. 

Nie myślcie sobie , że Wy nie powinniście takiej diety stosować bo nie chorujecie na nic i macie TYLKO nadwagę. Dieta z niskim indeksem jest dietą idealna dla każdego, zarówno w otyłości jak i jej profilaktyce. Co więcej możesz takie posiłki podawać całej rodzinie, będą na pewno zadowoleni :) Magdalena Makarowska od kilku lat w swoich poradnikach udowadnia czytelnikom oraz swoim podopiecznym, że zdrowe jedzenie nie musi być nudne i monotonne ale kolorowe, pyszne i błyskawiczne w przygotowaniu.

Zarówno insulinooporność , czyli stan o krok przed cukrzycą, jak i cukrzyca typu II wymagają zmian w diecie, która do tego problemu doprowadziła. Dieta oparta na niskim indeksie glikemicznym to najlepszy wybór dla osób z zaburzoną glikemią. Diagnozę insulinoopornosci lub cukrzycy zawsze musi przeprowadzić lekarz. Jednak są pewnie niepokojące sygnały których nie powinniście ignorować. Jeśli w porę wprowadzisz prawidłowe odżywianie stan insulinooporności może się wyciszyć a cukrzyca może w ogóle się nie rozwinąć.

Kilka słów o autorce




Strona graficzna książki

  Moim zdaniem Wydawnictwo Feeria powinno zdobyć tytuł dla najpiękniej wydanych książek. Naprawdę. Już nie raz to mówiłam i powtórzę po raz kolejny - one są po prostu pięknie wydane. Natężenie pięknych, apetycznych i kolorowych stron jest wręcz nieprzyzwoite jak na jedną książkę ;)
Czytelnik kolejny raz dostaje wyważoną dawkę mega apetycznych zdjęć, na widok których cieknie ślinka i burczy w brzuchu!

Moja recenzja
 Nie jest to typowa książka. Nie jest to nawet typowy poradnik.książka przeszła moje najśmielsze oczekiwania! Znów ;)
Autorka, znana mi już z kilku publikacji m.in. Dieta bikini czy Życie w stylu Vege!, zaskoczyła mnie totalnie. Ta książka jest dla mnie pozytywnym objawieniem. Kawał dobrej roboty!

 Na samym początku czytelnik otrzymuje garść ( :D ) informacji. Autorka na samą teorię poświęca około 50 stron. Nie jest to jednak kolejna odsłona szablonowych porad typu : nie jedz cukru. Unikaj węglowodanów. Co to, to nie! Autorka bardzo szczegółowo wyjaśnia wszystkie aspekty, od tak błahych jak wyjaśnienie czym jest indeks glikemiczny do szczegółowego omówienia składników odżywczych, które powinny i nie powinny gościć na talerzach osób z nadwagą/chorobami/insulinoodpornością. 

Makarowska wyjaśnia na czym oprzeć dietę i jak ona powinna wyglądać zarówno jeśli chcemy utrzymać wagę, jak i ją zredukować. Ponadto porusza i omawia zagadnienia związane z glutenem, nabiałem i ... kiszonkami. Dla mnie wielkim plusem jest podrozdział o marnowaniu żywienia. Nie ukrywajmy - zdarza się to każdemu z nas. Nawet ja, w tej chwili mam w kuchni nektarynkę, która już nie nadaje się do spożycia. Żyjemy w ciągłym biegu. Kupujemy impulsywnie i bez zastanowienia, a przez to marnujemy tony jedzenia. Pora powiedzieć : STOP!

Dlaczego ta książka to nie poradnik?
Ponieważ w większości składa się ona z przepisów. Moim skromnym zdaniem bardziej pasuje do niej określenie "książka kucharska" niż 'poradnik" ;P 

Tym razem czytelnik nie otrzymuje gotowej rozpiski diety. Zamiast tego otrzymuje wskazówki, jak komponować dzienny jadłospis i multum przepisów, które oczywiście są podzielone na kategorie śniadanie/obiad/przekąska/kolacja, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by kategorie te modyfikować zgodnie z własną fantazją. Propozycji jest tak wiele,że nie prędko idzie je wszystkie przetestować :)
Jeśli wydaje Wam się,że dieta oznacza pożegnanie ze słodyczami, odpowiedź brzmi i tak i nie. Nawet jeśli borykacie się z cukrzycą, nie oznacza to,że musicie kategorycznie wyeliminować słodycze - wystarczy zamienić je na zdrowe słodycze czy przekąski - całe szczęście i ten aspekt nie został w książce pominięty! Przyznaje - ślinka cieknie!
Ach! Zapomniałabym! Olbrzymi plus także za bibliografię i indeks potraw ! Właśnie tego brakowało :)

Podsumowując

Po lekturze tej książki, z ręką na sercu mogę powiedzieć,że autorka przygotowała publikacje, nie dość,że jakiej jeszcze nie było, to przemyślaną od a do z. 
Nie będę się już zachwycać nad oprawą graficzną, bo wydawnictwo Feeria pod tym względem jest mistrzem i zawsze serwuje czytelnikom pięknie wydane, przejrzyste książki. Jest to przystępna i czytelna pozycja dla wszystkich, którzy pragną zadbać o swoje zdrowie. Po lekturze tej książki autorka ustawiła sobie wysoko poprzeczkę i mam nadzieję,że kolejna pozycja jej pióra również mnie nie zawiedzie. 
Przejrzysta, napisana prostym i czytelnym językiem. Warta polecenia.




Informacje ogólne
autor : Makarowska Magdalena
data premiery : 2017-06-16
ilość stron: 304
wydawnictwo : Feeria
cena : 27,35zł

Za możliwość zapoznania się z książką dziękuję


  
Co sądzicie o tej książce? Skusicie się na zakup?
Alice

1 komentarz: