niedziela, 16 lipca 2017

Nowości wydawnicze, które warto poznać

Jako rasowy książkoholik nie cierpię uczucia, że nie mam co czytać. Czytam prawie zawsze, prawie wszędzie i prawie wszystko. Przez długi okres czasu rękami i nogami wzbraniałam się, przed czytaniem książek o tematyce zdrowotnej/fit/specjalistycznej, jednak z biegiem czasu zmieniłam swoje podejście i z chęcią śledzę nowości wydawnicze. Dlatego dziś zapraszam Was na moja subiektywną listę nowości wydawniczych, które powinniście przeczytać! 

Oficjalny opis
Marta Dymek, autorka najgłośniejszej polskiej książki o kuchni roślinnej, powraca z długo wyczekiwaną nową książką. Tym razem w roli głównej wystąpią polskie, sezonowe warzywa w zupełnie nowej odsłonie – w przepisach z kuchni całego świata. Bulwa selera po chińsku? Węgierski gulasz z papryk i boczniaków? Turecka zupa soczewicowa? Mizeria po koreańsku? To tylko kilka dań na zebranie sił przed wielką, roślinną podróżą!
Aby kulinarnie podróżować, nie trzeba kupować egzotycznych produktów. Niepotrzebne są też wymyślne sprzęty ani rekwizyty. Wystarczy udać się na najbliższy bazar lub do warzywniaka i kupić polskie warzywa, a następnie skorzystać z niepospolitych przypraw oraz podpatrzonych w innych kuchniach technik. Nagle okaże się, że warzywa znane od dzieciństwa mogą codziennie pysznie zaskakiwać.
Kuchnia roślinna nie pochodzi z żadnego konkretnego kraju ani kontynentu – jest wszędzie. Dlatego Marta Dymek, pracując nad nową książką, szukała roślinnych inspiracji w wielu zakątkach świata i odwiedziła ponad 50 krajów. Zjeździła Wietnam i Tajlandię, zmarzła w Korei, ucierała pasty curry w Indiach, przemierzyła całe Bałkany, wygrzewała się na targowiskach w Maroko i rozpływała się nad świeżym awokado w Kalifornii. 
W końcu roślinne potrawy można spotkać pod każdą szerokością geograficzną, bez względu na temperaturę, klimat i wysokość nad poziomem morza. Wegańskie jest zarówno meksykańskie guacamole, swojski barszcz z uszkami, afrykański gulasz z jarmużu, jak i buraczane curry z cynamonem. Jeśli tylko się wie, gdzie patrzeć, w każdym kraju z łatwością można spotkać mnóstwo roślinnych przepisów, które otwierają oczy na niespotykane dotąd połączenia i pozwalają na nowo odkryć dobrze znane warzywa. Uwierzcie, że zjedzenie bulwy selera po chińsku nieskończenie rozwija kulinarną wyobraźnię.  Podróże przez stragany całego świata przypominają, że nawet nielubiane dotąd składniki mogą być przepyszne, jeśli tylko da się im szansę i przyprawi inaczej niż zwykle.
Marta Dymek to autorka kultowego roślinnego bloga Jadłonomia i książki pod tym samym tytułem, która doczekała się kilkunastu dodruków. Od sześciu lat prowadzi stronę z roślinnymi przepisami, która każdego miesiąca zalicza ponad milion odsłon. Współpracuje z najciekawszymi polskimi magazynami kulinarnymi oraz prowadzi autorski program kulinarny na kanale Kuchnia+ Zielona Rewolucja Marty Dymek. Uwielbia pieczone bakłażany, nie zawsze ma cierpliwość do ucierania pasty curry i wciąż tak samo cieszy ją każda kolejna osoba przekonana do tego, że kuchnia roślinna jest niewyczerpanym źródłem inspiracji.


Oficjalny opis
Co zapewnia spożywanie superproduktów? Optymalne zaopatrzenie organizmu w wartościowe substancje odżywcze; silniejszy układ odpornościowy; energię i dobry nastrój; oczyszczenie organizmu; wzmocnienie serca i układu krążenia; idealną sylwetkę bez stosowania diety oraz nowe doznania smakowe – to wszystko zapewnia ten właśnie poradnik. „Niech Twój pokarm będzie Twoim lekarstwem, a lekarstwo Twoim pokarmem.” – autorka przytacza słowa najsłynniejszego lekarza starożytności – Hipokratesa. Susanna Bingemer jest dziennikarką piszącą o zdrowym odżywianiu i ekspertem w tej dziedzinie.
Odbiorcy:
- osoby, które pragną stracić zbędne kilogramy a jednocześnie czerpać przyjemność ze smacznej,
zdrowej żywności
- wszyscy, którzy chcą oczyścić organizm, wzmocnić go oraz zyskać energię oraz dobry nastrój
Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę?
- zawiera omówienie 25 najważniejszych superproduktów spożywczych od „A” jak jagody „acai” po „Z” jak „zioła”, a także praktyczne wskazówki na temat ich przyrządzenia
- w książce znajduje się 40 przepisów kuchni wegańskiej, które wzbogacą codzienną dietę 
- nie zabrakło też wywiadów z ekspertami żywienia



Oficjalny opis
Większość diet wymaga ograniczenia kalorii. Ta nie. Wiele każe ci głodować. Ta nie. Niektóre trzeba łączyć z wyczerpującymi ćwiczeniami fizycznymi. Nie tym razem.
Przez lata wmawiano nam, że im mniej kalorii i tłuszczów dostarczymy, tym szybciej schudniemy. Wiecznie głodni, zmęczeni i podenerwowani walczyliśmy o utratę kilogramów, przestrzegając restrykcyjnych zasad. Za brak efektów obwinialiśmy naszą słabą wolę – ale to reguły były nieprawidłowe!
Dr med. David Ludwig – profesor Harvardu i autorytet w dziedzinie walki z otyłością – udowadnia, że głodzenie się nic nie daje. Program, który opracował na podstawie rewolucyjnych badań, opiera się na diecie pysznej i sycącej, polegającej na ograniczeniu wysoko przetworzonych węglowodanów. To one podstępnie rozregulowują nasz metabolizm!
Dzięki książce Ludwiga zapanujesz nad swoimi zachciankami, przeprogramujesz komórki tłuszczowe i na stałe zachowasz wymarzoną wagę. Przygotuj się również na to, że twoje zdrowie ulegnie poprawie! 
"Wiecznie głodny?" to ostatnia książka o diecie, której będziesz potrzebował.


Oficjalny opis
Jak z prostych składników zrobić efektowne i pyszne dania? Odpowiedź znajdziesz w debiutanckiej książce kucharskiej Eryka Wałkowicza, stuprocentowego roślinożercy, autora jednego z najpopularniejszych blogów o kuchni roślinnej w Polsce – erVegan.com.
Zamień marchewkę w przepyszny pasztet, ciecierzycę w słodkie ciasto, a jarmuż w chrupiące chipsy! Z tej książki dowiesz się, dlaczego urozmaicone posiłki to podstawa diety roślinnej oraz jak łączyć podstawowe składniki w kuchni, aby uzyskać nie tylko smaczne i sycące potrawy, ale również w pełni zbilansowane posiłki.
A to wszystko z punktu widzenia faceta i dyplomowanego dietetyka.
Gotowanie jeszcze nigdy nie było tak proste! Obowiązkowa pozycja na półce każdego miłośnika kuchni roślinnej.


Oficjalny opis
76 prostych i inspirujących przepisów na zdrowe i pyszne hummusy i pasty. 
To nieprawda, że hummus to tylko ciecierzyca, czosnek, sezam i oliwa.
Hummus może mieć słodko-ostry smak pieczonej dyni, może rozgrzewać podniebienie intensywnym aromatem grillowanej papryki lub rozpieszczać słodyczą syropu klonowego i rodzynek.
Kto nie chciałby schrupać kanapki z pastą z mięsistego bobu z aromatyczną miętą albo zjeść pachnącego chlebka pita z intensywnie czekoladową pastą z czarnej fasoli?
Dzięki tej książce dowiesz się, jak ugotować ciecierzycę, żeby kusiła orzechowym smakiem, do czego używać czarnej soli i jak wytrawnie smakuje kiszona cytryna.


Oficjalny opis
Poradnik ten jest skierowany do osób z nadwagą, a przede wszystkim z problemem cukrzycowym. Zarówno insulinooporność, czyli stan o krok przed cukrzycą typu II, jak i pełnoobjawowa choroba wymagają mądrej zmiany diety, przecież właśnie dotychczasowa dieta do tych problemów doprowadziła. Diagnozę insulinooporności lub cukrzycy zawsze musi postawić lekarz. Jednak są pewne wczesne niepokojące sygnały, na które powinniśmy sami zwrócić uwagę. Jeśli w porę wprowadzisz prawidłowe odżywianie, stan insulinooporności może się wyciszyć, a cukrzyca – w ogóle nie rozwinąć.
To TY masz największy wpływ na to, czy swoją chorobę pogłębisz czy pokonasz! Nie zrzucaj winy na geny, tendencję do otyłości, ciążę, hormony, tryb pracy itd. Na każdym etapie życia można dużo naprawić. Poza tym moim celem jest to, żebyście zdrowo gotowali dla całej RODZINY. Bo ta dieta jest idealna dla wszystkich!
Magdalena Makarowska
"Regularnie dostaję od swoich czytelników pytania, jakie książki na temat insulinooporności mogłabym polecić. Przez długi czas miałam duży problem z odpowiedzią, ponieważ brakowało na rynku pozycji, które byłyby w 100% odpowiednie dla insulinoopornych. Ale niedawno całkowicie się to zmieniło. Rewolucję w życiu wielu pacjentów zrobiła książka Magdaleny Makarowskiej Dieta uzdrawiająca organizm. Dlatego jestem pewna, że Jedz pysznie z niskim indeksem już nieodwracalnie wywróci Wasz świat do góry nogami! Oczywiście jeśli zależy Wam na powrocie do zdrowia, szczupłej sylwetki i doskonałego samopoczucia, bo korzystanie z tej książki po prostu na taką zmianę skazuje. Gorąco polecam nie tylko insulinoopornym, polecam ją każdemu z Was!"
Dominika Musiałowska – autorka projektu Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie, www.insulinoopornosc.com


Oficjalny opis
Dziś już mało kogo trzeba przekonywać o walorach kuchni wegańskiej. Odpowiednio zbilansowana, oparta wyłącznie na produktach roślinnych przynosi szereg korzyści zdrowotnych. Dodatkowo wydobywa doskonałe smaki często z produktów dobrze znanych i pokazuje, jak w prosty sposób przyrządzić potrawy zaspokajające największych łakomczuchów.
Książka zawiera przewodnik po popularnych wegańskich produktach oraz 100 przepisów na sycące śniadania, wzmacniające koktajle, zachwycające przekąski, a także wyśmienite zupy, dania główne, desery i ciasta. Magdalena Pieńkos, autorka bloga Blue Almonds, inspiruje do rozpoczęcia smacznej i zdrowej przygody z kuchnią wegańską.


Oficjalny opis
Proste techniki przygotowania smakowitych i zdrowych przetworów z warzyw i owoców, a także przepisy na pasty i sosy!
Nic nie daje takiej satysfakcji, jak możliwość otwarcia urokliwego słoika z domowymi przetworami – gdy się ma świadomość, że każdy składnik został starannie wybrany i przygotowany w szczycie sezonu, a następnie bezpiecznie zamknięty pod pokrywką słoika. W imię takiej przyjemności naprawdę warto się trochę postarać! Ta książka zawiera kreatywne, ale przy tym przystępne przepisy, za których sprawą zakochasz się w domowych przetworach.
Spróbuj pysznych przetworów, takich jak choćby: ogórki do chleba z masłem Ciotki Thelmy, kalafior marynowany w curry, pikantnie korzenna cebula perłowa, klasyczna kapusta kiszona, marynowane czereśnie, pomidorowa salsa z papryką chipotle, malinowy sos barbecue o dymnym posmaku, relisz ćwikłowy, sos chutney z mango i bananów, sos chutney jabłkowo-rodzynkowy, kwaskowate francuskie korniszony, marynowany bakłażan azjatycki.
Proste i precyzyjnie opisane metody gwarantujące bezpieczeństwo domowych przetworów. Książka zawiera także podstawowe informacje na temat sprzętu niezbędnego i przydatnego do robienia przetworów oraz szczegółowe wskazówki pomocne podczas robienia zakupów i przygotowywania składników poszczególnych przepisów.


Oficjalny opis
100 przepisów dla niej, dla niego, dla całej rodziny!
Przepisy na koktajle śniadaniowe, przekąski ( idealne na drugie śniadanie lub podwieczorek), health&beauty, a także dla  panów.
Nasze codzienne posiłki powinny bazować na warzywach i owocach, które są źródłem witamin, składników mineralnych, błonnika, antyoksydantów, jak również wody. Ich zalety można wymieniać bez końca. Koktajle to bomba witaminowa i zarazem pyszne orzeźwienie, również w ciągu dnia.
Komponujcie koktajle stosownie do Waszych potrzeb, smaków i godzin posiłków. Książka dostarczy Wam mnóstwa cennych inspiracji, jak dzięki świeżym składnikom zachować najwięcej ich wartości odżywczej.
Zmiksujmy razem coś pysznego!

Polecacie mi jakieś inne pozycje?
Love,
Alice 

GRAFIKA I ZDJĘCIA POCHODZĄ ZE STRONY EMPIK.COM

2 komentarze:

  1. Jadłonomię chętnie bym przygarnęła. Ja polecam "Wege siła" Brendana Braizera, co prawda nie nowość, ale jest świetna ;) Pisałam recenzję, więc jeśli jeszcze Cię nie przekonałam to zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nam ostatnio przypadła do gustu książka Natalii Gackiej "Dieta Fit" pozycja dość dawno wydana ale warto zwrócic na nią uwagę. Wkrótce będziemy wrzucać obszerną recenzję na bloga :)

    OdpowiedzUsuń