środa, 13 września 2017

Moje błędy utrudniające odchudzanie

"Dlaczego nie widzę efektów" ????

Taka myśl prędzej czy później pojawia się w głowie osoby, która próbuje schudnąć. Kluczowe wydaje się "próbuje". W sprawach diet jestem, można by rzec, weteranką. Raz udaje się to z większym, a raz z mniejszym skutkiem. Dlatego dziś podzielę się z Wami moimi najczęstszymi błędami.

1. Jedzenie zbyt dużej ilości.

Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, ile kalorii pochłaniamy. Nawet jeśli jemy bardzo dobre jakościowo jedzenie, jeśli nie wygenerujemy dostatecznego deficytu kalorycznego, waga po prostu nie drgnie.
Ja też często popełniam[popełniałam?] ten błąd.
 No bo jak to - przecież jabłko jest zdrowe. Jeden banan krzywdy mi nie zrobi. Orzechy? Przecież to tłuszcze!
Aha - ale zapominasz,że grosz do grosza i się uzbiera. Zamiast 2000 kcal, robi się nawet 3500 kcal, a Ty nawet o tym nie wiesz.


2. Jedzenie nieregularnie 

Błąd i nie-błąd. Coraz częściej odchodzi się od standardowych 5 posiłków dziennie. Jest coraz więcej zwolenników jedzenia 3, ale większych posiłków. A ja znów jestem inna - są dni, gdy zjadam 2 posiłki i wcale nie czuję się z tym źle. Wiem,że może to rozregulowywać mechanizmy organizmu, ale inaczej nie potrafię.


3. Monotonne i niepełnowartościowe posiłki

Tak. Smutna prawda. Ale nie jestem pod tym względem wymagająca. Nie mam nic przeciwko by jeść przez tydzień to samo. Jasne - jest to monotonne i wiem,że to błąd, bo posiłki powinny być nie tylko pełnowartościowe, ale także różnorodne. Jak smakowicie, na przykład, wygląda to?



4. Nieregularne treningi

Moja największa zmora. Wszystko jest dobrze, dopóki jestem w ciągu. Niestety wystarczy jeden dzień nieplanowanego odpuszczenia sobie czy wyjazd, by wszystko poszło w czortu. Najtrudniej jest wrócić i zacząć, prawda?


5. "Treningi"

Dobrą obserwacją podzieliła się ze mną Patrycja :
"Inaczej na trening siłowy reaguje ciało szczupłych osób niż ciało osób, które pozbyły się dużo kg, ponieważ komórki tłuszczu nie umierają, a wysychają. Gdy taka osoba zaczyna więcej jeść i ćwiczyć , komórki te automatycznie się " odradzają" i znów, mimo,że mięśnie rosnąć, nabiera także tłuszczu" 

Tak też niestety jest też u mnie. Moje ciało posiada łatwość budowania tkanki mięśniowej, jednak nie idzie to w parze z gubieniem tkanki tłuszczowej. Daltego mimo,że kocham ciężary, powinna w dużej mierze skupić się na cardio.


6. Słodycze

To kara za grzechy. Gdyby czekolada i lody mogły nie istnieć. Jest to dla mnie jak walka z wiatrakami, ale wiem,że w końcu się uda!

A jakie błędy popełniacie Wy?



Marta

1 komentarz:

  1. Głównie słodycze:) Niestety ale jest to coś co uwielbiamy. Jest na to sposób coraz częsciej robimy własne fit wersje słodyczy :)

    OdpowiedzUsuń